onsdag, maj 17, 2006

I natt drömde jag om att vi var igång med hemutredningen. Tanten som utredde oss var i runda slängar 92 år gammal och gick med käpp. Alla träffarna var hemma hos oss och dammråttorna här hade antagit gigantiska proportioner. Jag var inte så lite orolig över att de skulle anfalla tanten.
Fast det hann de inte eftersom besöken inte ens varade i tio minuter, mer än så orkade inte tanten innan hon måste hem och vila middag.
I drömmen bekymrade detta mig men enbart för att jag var rädd för att Kina (som var Landet i drömmen) skulle få reda på det och rata oss av den anledningen även om tanten besökte oss fyra gånger.
Ännu större problem uppstod när hon lämnade utredningen (positiv!) till oss, handskriven! Hon trodde minsann inte på nymodigheter som skrivmaskiner (!!!) och där stod vi och undrade över hur översättare och matchningspersonal skulle reagera...
Vaknade kallsvettig och njööööt av känslan att det inte varit på riktigt. Bara en dröm. Och riktigt så illa kan det ju inte vara i verkligheten.


1 kommentar:

Anonym sa...

Hihi jaa inte ens i sömnen får man en lugn stund.
Jag har drömt allt möjligt konstigt:
1) vi är i Kina för att hämta vår lilla flicka på 11 månader - men så får vi trilling (3) pojkar istället. Konstigt nog tog vi det som helt naturligt - och det enda som oroade mig strax innan jag vaknade var hur i all världen vi skulle få hem de tre lastvagnar med violplantor som vi fått i grattispresent på flyget *S*

2) jag är på resa och av nån anledning ammar jag alla små varelser jag kommer i kontakt med - hundvalpar (aj, vassa tänder), strutsar och griskultingar... här snackar vi riktigt snurrigt *fnissar*

Man bearbetar en massa i drömmen. Det är nog tur det - annars kunde man ju bli fullständigt tossig i vaket tillstånd!