onsdag, maj 03, 2006

Att jag är internetberoende var ingen nyhet för mig men nu har jag blivit adoptera.nu-junkie.
Är sanslöst beroende. Kan inte låta bli att kika in, minst 25 ggr per dag. Vi får ju surfa på jobbet men skulle någon kolla i dator....loggorna eller vad det heter skulle det bli riktigt pinsamt. speciellt eftersom det bara är min chef som vet att vi vill adoptera. Suck.
Får lägga upp ett avvänjningsprogram kanske.
Jag får kika en gång innan jag börjar jobba, en gång på förmiddagen, en gång på lunchen och en gång på eftermiddagen. Kan det vara en nedtrappning som funkar kanske.
Borde nog dessutom inkludera "AC svarar" i nedtrappningsprogrammet. Kan bli på dåligt humör en hel eftermiddag när de inte har svarat på några nya frågor....


6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej - tänkte bara se om du känner till att Sydafrika har en lite mer avslappnad inställning till religiositet nuförtiden..? Är ni kyrkligt vigda, kanske konfirmerade, planerar att döpa barnet och följer kyrkoåret och dess större firanden kan det kanske gå i alla fall. Tidigare skulle man ju vara aktiv i en församling, men nu handlar det mer om respekt och kristna värderingar - kolla med er organisation vet jag! Lycka till - R

Mamma Wannbe sa...

Ja, jag hörde det och blev så sugen. Men vi stupar på de fem årens samlevnadstid tyvärr... Annars gillar jag verkligen landet och tycker om hur biomammorna oftast väljer ut adoptivföräldrarna. Och barnen är ju så klart underbara (men det är de ju överallt)

Anonym sa...

...och här är en till med allvarlig "AC-svarar"/adoptera.nu-addiction...

Det är ju det jag säger - vi måste vara kosmiska tvillingar!

Huvudet på spiken som vanligt...

Mamma Wannbe sa...

Hanna; Fniss, ja det verkar ju inte bättre. Himla tur att vi inte jobbar på samma ställe!

Anonym sa...

Skönt att inte vara ensam om att tillbringa mer än lovligt med tid på adoptionsrelaterade sidor. Jag har funderat på vad jag letar efter. En gång kom jag på mig själv med att delta i en debatt om flickor skulle få ha glitter på kläderna eller ej. Som om det var livsviktigt gav jag mig in i diskussionen. ( inga kommentarer)
Vi har varit inloggade drygt 5 månader och BB väntas strax innan pension. Just nu säger "de" apr. 07 Hälsn Wega

Mamma Wannbe sa...

Suck, och vänta är ju inte ens starkaste gren!
Men ni fick i alla fall godkänt på hemutredningen uppenbarligen...! Fasar så det är tur att jag har en lugn och stabil man!