måndag, maj 14, 2007

Jag vet inte riktigt om jag är bönhörd eller inte men AC har i alla fall fått ett nytt land, Lesotho, superspännande även om det ju säkert kommer krävas typ nio års kö-tid för att skicka papper. Plus att det är lite läskigt med nya länder, Ecuador tillexempel har det ju inte kommit en unge från så ja, hm. Men goda nyheter, det är det, helt klart!

För övrigt får jag erkänna att jag fuskat och kikat in på adoptera.nu.
Jag läser om Rumor Queen och ett eventuellt adoptionsstopp i Kina. Åh, vad skulle det betyda för oss?!?! Skulle det verkligen öka takten eller vill kineserna inte slussa ut fler barn innan OS 2008? Finns det barn på barnhemmed CCAA jobbar med? Kan CCAA tänka sig inleda samarbete med fler barnhem och hur lång tid tar i så fall det? Suck, varför kan de inte tänka högt så vi kan få veta?!?! Rumor Queen hade ju rätt om de nya reglerna så kanske, kanske har hon rätt nu också.

Under tiden ligger det en broschyr om IVF på vårt köksbord. Ingen av oss kommenterar, än mindre läser den. Men den finns där.


Lesotholandskap

2 kommentarer:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Lesotho är underbart vackert (jag har varit där) Och så klart betyder det något positivt. Fler behövande barn får föräldrar.

Och kanske ska ni göra IVF medan ni väntar, på samma sätt som många anmäler sig till adoptionskurser och kanske till och med gör hemutredningar medan de väntar i IVF-kön.

Jag tror ju att det barn man får alltid är det rätta oavsett hur det kommer.

Anonym sa...

Oj oj oj... Jag blir alldeles matt av att läsa om er adoptions"resa". Jag menar inte att din blogg är dålig, den är verkligen jättebra! Du skriver så rättfram och igenkänningsfaktorn är stor.

Jag är "nybörjare" i adoptionsvärlden och jag har insett att det kommer ta tid, men hur lång tid är egentligen lång tid? Vissa dagar (ja, nu till exempel) känns det hela som ett hopplöst projekt trots att jag inte ens mer än precis börjat...

Stora kramar till dig, och tack för att du skriver din blogg! Det är så skönt att läsa om andras erfarenheter kring adoption, om känslorna och allt - själv är jag helt lost!

Hoppas det är OK att jag länkar till din blogg från min, jag kommer besöka "dig" ofta och jag kommer hålla alla tummar jag har och några extra för att ert barn snart finns, oavsett hur det kommer!