måndag, oktober 16, 2006

Vi har skrivit ett kontrakt med Organisationen. I kontraktet stod det, rätt översatt från adoptionska till svenska, att de inte på något vis tänkte ta ansvar för att vi kommer få något barn. Det var så många undantag och så många meningar som i klarspråk meddelade att nej, det kommer troligen inte att bli någon kinaunge för oss och blir det inte det får vi inga pengar tillbaka. A såg lätt förfärad ut när han läste igenom det (jag ville skriva på innan jag ens läst det men den mer ansvarsfulle av oss hejdade mig) och vi var tvungna att konsultera min pappa. Som konstaterade att ja, han skulle då aldrig ha skrivit på ett kontrakt i den storleksordningen (rent ekonomiskt) på de villkoren men att vi väl inte direkt befann oss i ett läge där man kunde varken förhandla eller pruta. Så vi skrev, med lite lätt darr på handen, på och sedan betalade A den största räkning vi någonsin fått (var faktiskt tvungen att ta en skärmdump på den och spara).

Nu är vi verkligen officiellt igång!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag och min man har också precis postat kontraktet för adoption från Kina. Nu väntar vi på att få infon om vilka papper vi ska samla. Kul med någon som är i samma fas! Jag finns på Familjeliv.
/Suttelutten

Catrin sa...

Vi ligger i fas med varandra, fick ett fint gult kontrakt att skriva på förra veckan och nu samlas det papper för fullt!! Håller med om att man inte direkt har något att sätta emot Organisationens villkor men visst ska vi få "kinaungar" båda två!