torsdag, augusti 30, 2007

Jag vet inte ens om jag KAN berätta mer.
Är helt yr och förvirrad. Sitter på jobbet och glor på datorn, darrig i knäna och utan att kunna tänka en enda klar tanke. Mer än möjligen att jag skulle vilja sova. Vi kunde nämligen inte sova i natt, helt omtumlade, vi bara låg där, stirrade i taket (ungefär lika produktivt som att stirra på datorn) och försökte fatta det stora som hänt.
Att ett enda telefonsamtal, ett ganska kort sådant dessutom, kan göra så stor skillnad! Ingenting är som saker och ting var före telefonsamtalet!
Nu vet vi att det inte var meningen att jag skulle bli gravid, inte meningen att vi skulle göra IVF, inte meningen att vi skulle vänta tre-fyra år i den vanliga kön för det var meningen att X skulle komma till vår familj, nu, eller ja, inte riktigt nu men mer nu än vi någonsin skulle kunna tänka oss.
Saken är den att mitt i detta hysteriska lyckorus så har vi bara berättat för våra föräldrar och en nära vän. Vi måste ju höja medgivandet och skicka en massa papper igen. För ja, det är ett litet barn som sökte föräldrar som blivit vårt. Men dels är det ju en del pappersarbete och väntan kvar (4-6 månader) plus höjt medgivande och så ska ju kineserna godkänna oss som föräldrar till just X. Så här sitter jag nu, på jobbet och vill bara skrika rakt ut av lycka men i stället säger jag inte ett ord. Hjälp, känns som jag kommer spricka!

En annan sak behöver jag fundera över. När jag påbörjade bloggen var det mest som terapi för mig själv. Jag trodde inte att någon verkligen skulle läsa den men hjälp, jag är helt överväldigad av all respons jag fått. Tusen tack alla.
Nu vet jag inte om jag kan fortsätta skriva. Det handlar inte längre om bara mig och A, nu finns en liten X inblandad och jag har aldrig tänkt lämna ut en enda liten detalj om mitt barn på Internet. Jag vet alltså inte om jag kan fortsätta skriva. Vet inte hur jag i så fall ska göra det. Måste tänka. Samla mig,. Inse att det är sant. Jag är mamma! Det är fan i mig helt jäkla otroligt.

37 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Jag får en klump i magen när jag läser. Tänk att en dag, förhoppningsvis, får vi också det där magiska samtalet.

Känner med dig!

Muminmamman

Anonym sa...

Grattis igen! Stort jäkla jättegrattis!!!

Salvia sa...

WOW! Verkligen grattis igen!

(Har kikat in varannan minut för att se om du skrivit något mer...)

Förstår dig så väl att du inte vill lämna ut lilla X.

Men de här månaderna som är kvar, en liten, liten, glimt om vad som händer. Snälla?!

Skulle sakna dig annars.

WOW! igen. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Det är ju bara så fantastisk!

Anonym sa...

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!
Grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tänk att det kan gå så fort!
Tänk att det händer i verkligheten!
Självklart ska du inte lämna ut den lilla men kan vi inte få vara med ett tag till?
Så fantastiskt!!!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Ett jättestort grattis. Jag kommer att sakna dig men förstår om du väljer att avsluta din blogg. Det var härligt att höra om eran nya familjemedlem det ger hopp till oss andra som väntar.Än en gång: Stort grattis!

Anonym sa...

Grattis, Grattis, Grattis!!!

Så otroligt fantastiskt härligt!
Jag blir alldeles matt och pirrig i hela kroppen.
Oväntade vändningar kommer ibland när man minst anar det.

Anonym sa...

Naturligtvis ska du hålla på lilla X anonymitet men jag tror säkert att när du tänkt några varv på detta så kommer du säkert på något sätt så att du inte överger oss nu :-)

Jag är så glad för er skull och jag skulle vilja skicka världens största cyberkramm. Tårarna rinner här hemma så min lille kille tittar och undrar vad det är med mamma.

Snälla du håll först och främst på lille X integritet men håll ändå oss informerade. SNÄLLA !!!

meningsfull sa...

Jättejättegrattis! Så det blir en söt svarthårig Kina-unge och redan nu, fantastiskt!

Anonym sa...

jättestor grattis till eran lilla X! och klart att du inte ska lämna ut liten här om ditt hjärta säger att det är fel.

Önskar er alla lycka i livet som dom underbara föräldrarna ni är åt lilla X även om ni får hem h?n förrän om ett par månader.

kram

Anonym sa...

STORT grattis! Vad roligt för er.

Storkenflyger sa...

Gode tid - dunder och granater. Här går det undan. Vad hände? Ena dagen 4 års kö och nästa barnbesked. OTROLIGT MYCKET GRATTIS!


Hura hurra hurra. KRAM!

Storkenflyger sa...

På min blogg serveras champagne och tårta för alla som vill fira!


(har jag blivit cybergalen?)

Anonym sa...

JISSES!!! Grattis! Vad hände med den ljusårslånga väntetiden? STORT GRATTIS! Kram!

Mamma Wannbe sa...

Ååååh, tack Storken flyger och alla andra, tack, tack, tack!

Anonym sa...

Wow!!! Jag är så glad för din skull! Grattis!

Siri sa...

Självklart kan du fortsätta blogga! Det är mycket att fixa med inför resa, föräldraledighet, inköp osv. Hoppas du fortsätter. Det kommer många tankar och funderingar inför föräldraskapet, tro mig, jag vet!

Ett jättegrattis till ert barnbesked. Hoppas tiden går fort tills ni får resa!!

Anonym sa...

Shit!! Jag sitter och gråter framför datorn. GRATTIS!

Anonym sa...

GRattis, grattis! du mamma, A pappa och lilla X har fått en familj! Vad kan vara bättre?!?!

Anonym sa...

Ja, J*VLAR (..säkta)

Kraftord krävs för denna omvälvande händelse! Har följt din blogg ett tag. Det HÄR var HELT oväntat. Jag är verkligen glad för er skull!!!!

Pipeline

nylsa sa...

Grattis grattis, vad roligt att höra att det kan vända och bli verklighet. Grattis till er och till X för att ni ska få varandra. Härligt med positiva nyheter!
kram

Anonym sa...

Första gången jag kikar in här från Pipe Line´s blogg och jag säger bara: STORT GRATTIS!!
Fantastiskt roligt! :´-)

Filippis sa...

GRATTIS igen! Får gåshud. Förstår att det måste vara jättesvårt att inte berätta något, man vill ju som sagt skrika rakt ut till alla att man har blivit MAMMA!

Hoppas du vill fortsätta blogga även fast du inte lämnar ut några detaljer om ditt barn.

KaKi sa...

Grattis!

Anonym sa...

Grattis till sonen!

Anonym sa...

GRATTIS!!!!! Jag gläds med er, jag har följt din/er längtan ett tag och kan inte annat än att le och gråta samtidigt. Jag vet hur det det känns, den där helt otroliga känslan av att vara MAMMA helt plötsligt. Nu har vi inte fått hämtat våran son än men hoppas att få göra det snart.
Grattis än en gång.
//Raggsockan

Solkatten sa...

JÄTTEGRATTIS!!

Anonym sa...

Hej ! Nu har det gått snart 2 dygn och ni är nu mamma och pappa. Hur känns det? Jag är spänd på att få följa er till ert barn: Att fortsätta skriva om dina tankar och funderingar utan att lämna ut ert barn går säkert bra, om du vill förståss. Vi är i alla fall många som gärna följer med ded en bit till. Många varma gratulationer // U

Anonym sa...

Hej idag på er ! Jag tänker mycket på er och jag hoppas att ni nu kunnat sova och äta lite ;-). Jag hoppas precis som övriga att du vill fortsätta att ta oss med på er underbara resa som nu verkligen har startat. Att skriva om er X kan du ju göra utan att skriva vilket kön, vilken provins, vilket SN m m m m som X är/kommer från/har. Jag tror att du nu har ännu mycket mer att "skriva av dig" och komma med kloka reflektioner om som bara du kan....Ser fram emot att höra i från dig igen. Ulrika Persson

Saring sa...

Jag blir så rörd av detta magiska att ögonen tåras.
Jag har följt din blogg länge.

Innerliga, innerliga lycka.

Anonym sa...

Tokgrattis!!!
Det finns verkligen en mening med allt, jag gråter av lycka för dig o din familj!
Sen säger jag som många andra, låt oss vara med ett tag till...!

1000 kramar
Mia

Kapybaran sa...

stort varmt jättemycket GRATTIS!
Verkligen jättejättejättejätteGRATTIS!

Önskar er allallallall lycka med lilla X.
KRAM

Malena sa...

Åh vad härligt! Stort grattis! Jag har följt din blog länge och känt er längtan. Underbara nyheter! Jag hoppas, som många fler, att du fortsätter blogga och berättar hur allt går!!!

Grattis igen och ha en härlig helg med firande! (Och fint är ju att du kan dricka champagne, om du nu är en sån som gör det...)

GRATTIS!

Lisa Papaver sa...

Grattis, vad underbart!!!!

Anonym sa...

GRATTIS!!!!! O vad roligt... jag kan tänka mig att det känns overkligt, jag själv kan inte föreställa mig hur det kommer att kännas. Lycka till och jag hoppas av egoistiska skäl att du fortsätter att skriva, så vi får följa med och lläsa hur det går för er... Grattis igen..

Anonym sa...

WOHOOOOOOOOOOOOO
Vad sjutton. Det bara dräller in bb. (eller är du en av dem jag redan grattat på något annat ställe? Ibland är det svårt att hålla isär alla nick, på olika siter. :-) )
1000 grattis. Har följt din blogg länge, och hoppas att jag får göra det länge till.

Anonym sa...

Otroligt stora gratulationer till hela familjen!!! Hoppas att ni snart sitter i flygplanet på er livs resa!

Vilken total vändning, från tvivlan till mamma på ett par blogg-dagar! :) Det var alldeles otroligt att kolla din blog idag och se de otroligt fina ordet "mamma". Ett stort tack till dig för att vi alla i cyber-land har fått följa med på er resa till föräldraskap. Hoppas du väljer att skriva i fortsättningen också!

Hanne sa...

IIIHHHHH! Hurra! Grattis! Dette var fantastiske nyheter! :oD