fredag, augusti 04, 2006



Jag sällar mig till skaran som piper av förskräckerlse när jag läser ACs info om Korea. Stängt?! Hur kan de stänga Korea?! Hur kan de tro att de plötsligt ska kunna adoptera bort så många barn inom landet?
Jag lider med de familjer som höll på att samla papper till Korea och nu inte kommer att ha någon liten baby hos sig om 6 månader. Och jag bävar för vad det kommer betyda för väntetiderna i mitt Kina. Nej, vi har inte bestämt oss än men när alla nu börjar prata om vad detta med Korea kommer betyda för väntetiderna i Kina inser jag att jag varit helt inställd på att vi ska skicka dit. Jag har bara inte talat om detta för A. Måste kanske göra det. Eller så borde vi välja annat land. Hjälp!
Hur stor kan den här Korea-invasionen tänkas bli? Hur många barn har Korea adopterat på per år på senaste tiden, alltså till alla länder? Shit, jag får panik. Måste jag vänta typ tre år på en liten kina-unge nu?! Aaaaahhhhggggrrrrrr!!!!

6 kommentarer:

Mina sa...

Jag har länkat till dig från min blogg, hoppas det är ok?

Mamma Wannbe sa...

Självklart!
Läste din blogg och är stum av beundran över er som orkar gå igenom detta...

Lycka till!

Anonym sa...

Men är det så viktigt att välja just Kina? Det finns ju barn överallt som behöver föräldrar. Varför inte bara ta det land som går fortast. Etiopien t.ex. går ju väldigt snabbt, och där kan man ju heller inte skylla på att man inte klarar landets krav. För är man godkänd i Sverige så är man godkänd i Etiopien.

Anonym sa...

Hej !

Skulle vara roligt att veta vilken blogg som "Mina" talar om. Skriv gärna ett svar här.

Ulrika

Mamma Wannbe sa...

Ulrika, man kommer till Minas blogg om man klickar på hennes namn! Om något är blått är det alltid en länk.

Anonym: Vårt medgivande är för lågt för Etiopien i dagsläget. Vi blev medlemmar sent och har därför inte heller något bra könummer.
Och vi har inte bestämt oss helt ännu för Kina. Eller jo, jag kanske har det. Fast varför vet jag inte.

Anonym sa...

Till Etiopien kan man ha medgivande 0-12 månader. Men man BÖR ha 0-18 månader. De flesta har 0-12 månader.