tisdag, augusti 01, 2006

Idag insåg jag att jag är seriöst adoptionsinsnöad.
Surfar på familjeliv.se, kollar på en tjejs presentation där det står att hon är 21 och hon och sambon planerar skaffa barn. Jag har skrivit ett halvt inlägg om att man man måste vara gift och dessutom ha fyllt 25 år för att godkännas för adoption i Sverige när jag inser att hon faktiskt menar att de ska ha sex och skaffa barn den vägen. Och för en kort sekund tycker jag det verkar vara ett så....bakvänt sätt liksom.
Men sedan insåg jag att om de lyckas behöver hon bara vänta 9 månader. För att få ett barn! Inte 9 månader innan kursen börjar eller 9 månader innan de kan skicka sina papper. Total-total väntetid= nio kort månader!!! Så visst, jag förstår dem. På sätt och vis.
Jag skrev i alla fall inget i hennes gästbok.


Inga kommentarer: