torsdag, mars 01, 2007

Enligt tidningarna idag så blir man gravid om man äter glass. Märkligt. Jag har ätit glass massor av gånger och inte blivit gravid. Inte ens de gångerna jag ätit glass och sedan haft sex inom en överskådlig tid efteråt. En av mina bästa vänner är helt galen i glass och har inte en enda unge. Så ursäkta om jag tvivlar.
Fast kanske är det så att vi inte ätit det tillräckligt jämnt? ”En portion om dagen räcker” säger tidningen. Hm. Samtidigt säger alla (och med alla menar jag inte bara folk på adoptera.nu utan även fertilitetsläkare faktiskt) att om man är överviktig minskar chansen att bli gravid. Slutsats: man ska äta glass i stora lass och sedan ut och jogga var dag – phu! Tur att jag inte vill bli gravid säger jag bara.
Men om någon skulle få en hint om något man kan äta eller dricka för att snabbare få sitt Kina-barn så säg till. För tusan, skulle till och med kunna tänka mig jogga om det kunde skynda på det…

3 kommentarer:

Applecore sa...

Jag tror fullt och fast att mörk choklad påskyndar BB från Kina - det känns i a f som om väntan kortas ned något medan jag äter det :-)

Anonym sa...

Jag tar alla undersökningar som publiceras med en stoooor nypa salt. Det är så mycket som ska hjälpa, och så mycket som är dödsfarligt. Skulle man följa alla råd som kommer skulle man dö av svält och uttråkning.

Jag har också ätit tonvis med glass och det har inte hjälpt här heller.
Men gott är det. :)

Siri sa...

Hej!

Man kan ju undra hur de kommit fram till det, kanske GB har någon statistik???

Jogga eller ta dig fram på annat sätt. När jag spinner tänker jag "mamma kommer till dig", har dock inte kommit fram till Uralbergen ännu... Det är ett jobbigt bergsmassiv att ta sig över!