måndag, januari 08, 2007

Åh, onsdagarna är mina nya lördagar! Fram med popcorn och mysfilten för nio onsdagar i rad ska svt1 visa serierna om Alice från Kina.
Kan knappt tro det, ska vrålstirra och njuuuuta av kinatjejen och hela historien. Måste köpa nya videoband också förresten så jag kan spela in. Fasen också att jag inte köpte den där inspelningsbara DVD-spelaren som A önskade sig i julklapp åt honom men det gick liksom inte alls ihop med vår sparplan (som i ärlighetens namn mest existerar på pappret än så länge men det är ju tanken som räknas). Men kanske nån kompis har? Måste ringa runt och kolla. Och ringa mamma så klart, så att hon inte missar det. De måste ju få se hur det går till och hur deras blivande barnbarn kommer att se ut. Åååååh, läääängtar till onsdag!

Här är mer info om programserien och här kommer sändningstiderna:

Alice från Kina (1:3)- 10 jan kl 18.05
Alice från Kina (2:3)- 17 jan kl 18.10
Alice från Kina (3:3)- 24 jan kl 18.10
Alice åker till Kina (1:3)- 31 januari kl 18.10
Alice åker till Kina (2:3)- 7 februari kl 18.10
Alice åker till Kina (3:3)- 14 februari kl 18.10
Alice börjar skolan (1:3)- 21 februari kl 18.10
Alice börjar skolan (2:3) 28 februari kl 18.10
Alice börjar skolan (3:3 - 7 mars kl 18.10

1 kommentar:

Filippis sa...

Tack för tipset! Det hade jag helt missat. Nu kommer jag också sitta som klistrad framför tv:n på onsdagarna framöver, härligt!