onsdag, september 06, 2006

Jag vet att ni tror jag har bestämt mig för Kina men det har jag inte. Inte helt. Och jag har i alla fall inte erkänt det. Inte för A i alla fall. Även om man kan tycka att min kina-matsfixering och mina lyckliga utrop var gång jag ser ett litet adopterat asiatiskt barn borde ge honom en ledtråd. Men men.
Vi är ju två om detta och jag bestämde mig för att lyssna på hans förslag. Generös som man är.
Det är ruggigt irriterande att vi är kvalificerade för typ 20 länder och så är det stopp i minst tio. Och av övriga tio är det låååång eller osäker väntetid i Sverige i sex stycken.
Vilket ger....fyra länder, som känns realistiska. Fyra länder. Fyra olika kulturer. Fyra valmöjligheter. Fan. Hatar välja. Jag är livrädd för att välja fel. Att vi ska välja land och nån annan från kursen välja ett annat (läs Kina) och få barn snabbare än vi. Då döööööööör jag! Även om vi får rätt unge i slutänden (vad jag nu har för nytta av det när jag är död).

Jag önskar det fanns ett test man kunde göra. Ni vet, som i Vecko Revyn när man var i tonåren. X antal frågor som man svarade på och sen vänder man på tidningen och får svar. På precis ALLT! Och även om jag växt ur Veckor Revyn så finns det ju faktiskt vuxenvarianter. Av testerna alltså. Jag gjorde en på nätet häromdagen, i en alldeles rumsren dagstidning, angående vilket parti jag ska rösta på. Varför kan du inte organisationerna då ha en?! Tror de hade vunnit många "kunder" på det...


2 kommentarer:

Applecore sa...

Vi är i precis den situationen du beskriver, d v s vi valde mellan Thailand och Kina. Nu går Thailand "jättefort" medan Kina går "jätte-, jättelångsamt". Visst känns det frustrerande att veta att vi snart kunde haft vår lille Thaliländare om vi valt Thailand, men för oss blev valet av land slutligen den känsla vi hade för var vårt barn finns (vet inte om alla har en sådan "känsla" - låter väldigt spirituellt :-) Att byta land nu bara för att Kina går långsamt skulle kännas som att överge ett väntande barn just p g a den magkänslan vi hade vid landvalet... Lycka till hur ni än väljer! (blir det Kina så hojta till ang tips på pappersamlande)

Anonym sa...

Lycka till med valet och sedan väntan! Jag följer med spänning processen.