onsdag, oktober 08, 2008

Ikväll kikade jag igenom alla bloggar som jag inte läst på så länge. Alla bloggar jag har länkar till och en massa andra som jag brukade läsa och som brukade läsa här. En del väntar fortfarande men så många har blivit föräldrar - stort grattis! Det kändes så märkligt att läsa om er vardag, som om jag skuttat fram i tiden liksom men det var härligt.

Här hemma är allt alldeles, alldeles underbart. För det mesta. Någonstans i tumultet har vi hittat en vardag tillsammans, vi och vår lilla X. Vår unge. Wow liksom. Det är knappt att vi fattat det ännu trots den tid vi varit hemma.

Jag hade inte tänkt skriva mer här, kände att jag var färdig. Men efter en hel bunt härliga mail, alla kommentarer och övriga påtryckningar (du vet vem du är!) så ska jag försöka berätta allt som hänt, lite i taget. När jag hinner. För ingenstans längs vägen fram till att jag blev mamma berättade någon något om hur mycket tid små barn tar.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis och ännu mer grattis till att ni blivit en familj, äntligen! Hur länge har ni varit hemma? Så glad att du börjat blogga igen, hoppas du hinner med att skriva lite då och då, jag hann ju precis uptäcka din blogg när du slutade skriva.... Varma kramar!

Anonym sa...

UNDERBART!!!!!!
Åh, vad jag har saknat er. Skönt att höra att ni kommit hem, och allt det är bra.
Tack så mycket för att du skriver. :-)

Anonym sa...

Men vad kul att du uppdaterat din blogg. Med en dåres envishet har jag fortsatt att titta in här.
Ser fram emot att få läsa om allt som hänt.

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Det är väl på tiden att du får ett stort GRATTIS!!!!

Och jag är glad att du tänker fortsätta skriva!

Anonym sa...

GRATTIS till att ni äntligen fick bli en familj och att er efterlängtade X nu finns hos er. Jag läste din blogg av en tidigare och hittade i dag tillbaka v en slump. Kan det vara så att X kommer från Guangxi? Det gör vår lilla solstråle också, vi fick varandra för snart 1 år sen.
/R

Anonym sa...

Grattis! Jag har varit en enonym lsare av din blogg ratt sa lange, ah vad kul det ar att hora att ni antligen fatt ert barn! vantar med spanning pa hur det gick efter december 2007!

Anonym sa...

Hej. Vad roligt att läsa! I samband med att adoptera.nu slutade fungera, föll jag lite av allt vad adoptionsdiskussion och bloggar heter. Av en slump hittade jag hit idag. Ville bara säga att det var en glad överraskning att ni landat hemma med lilla X. Allt gott till er familj. Från "Yvonne (f.d.) forumvärd på adoptera.nu".

Hanne sa...

Åh hurra! Så godt å høre at dere er i ferd med å finne hverdagen sammen som familie. Har savnet bloggen din!