onsdag, juli 04, 2007

Jag har semester men det regnar och vi kommer aldrig att få barn.
Jag börjar inse det nu. CCAA har erkänt det som alla andra (till och med jag) insett för månader sedan: väntetiden kommer att gå över tre år. TRE ÅR!
Jag kommer att vara gråhårig innan jag blir mamma. Jag kommer vara på närmre fyrtio än trettio när jag blir mamma (eller nä, nu räknade jag fel men i alla fall). Jag kommer ha firat en jävla massa midsomrar och jular med tårar i ögonen och tillkämpade leenden när alla andras ungar tindrar ikapp med ljusyktor och tomtebloss. Jag kommer kanske till och med ha avancerat på jobbet och jag vill inte avancera på jobbet för helvet - JAG VILL HA BARN!!!


Helt allvarligt, idag ringer jag IVF-kliniken.

10 kommentarer:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jag tycker att ni i alla fall ska gå på förberedande samtal för IVF. Ni kan ju göra det förutsättningslöst bara för att se vad det innebär.

I vissa landsting är visserligen IVF-kön oändligt lång också, jag vet inte hur det ser ut där ni bor? Och så måste ni vara färdigutredda innan ni får börja (för det har jag förstått att ni inte är?) Men ni har ju i alla fall lite att pyssla med medan ni väntar i Kinakön.

Personligen tyckte jag inte att det var så väldigt jobbigt med IVF-hormonerna. Däremot var väntan fruktansvärd, men den vet ni ju redan allt om...

Jag hoppas att ni inte ska behöva bli gråhåriga innan ert älskade barn kommer, hur det nu kommer!

Kramar

Storkenflyger sa...

Jag hade gjort det samma. Lycka till!!!

Anonym sa...

Ett klokt beslut av er!
Vi har varit i er situation i snart 3 år och vi ångrar oss idag att vi inte försökte med IVF för 3 år sen när vi fick veta att det var nödvändigt. Nu står vi nära i Kinakön, men ändå så långt ifrån och vi kan inte riktigt släppa tankarna på IVF. Vi hade kunnat haft ett litet barn nu och stått i kön för att adoptera vårt andra barn.
Jag berättar om min situation och hoppas att det kan hjälpa er och känna er säkra i ert beslut att prova med IVF.
LYCKA TILL!

Anonym sa...

Vi har redan ringt och påbörjar i augusti...Det är svårt att bara sitta och titta på och fundera över vad CCAA ska hitta på. Många i vår situation kommer nog att göra likadant. Lycka till!

Anonym sa...

Ja, och vi har undersökt donationsmöjligheterna. Varit i Finland över dagen. Och också prövat tanken på SN-barn. Det har känts bra att jobba på flera fronter i denna eviga strävan. Något konstruktivt. det är BARN vi vill ha, på vilket sätt som helst känns det numer, när man börjat tvingas vidga tanken från bara den där lilla från kina. Lycka till! /Maria

Anonym sa...

Hur går det för er?

Joma sa...

Ja, det är inte utan att tanken kommer smygande, trots att vi redan lämnat IVF-träsket bakom oss.

Förutsättningarna har ju ändrats radikalt sedan vi bestämde oss för Kina. Då var det 12-14 månaders väntetid. Med dagens förutsättningar (flera år) krävs nytänkande. Vi har bara inte tänkt färdigt än, men visst känns det tungt.

Ha en skön sommar så länge!

/ Joma

Janna sa...

Jag känner så väl igen mej i det där med att 'avancera å jobbet'. Vem fan bryr sej!

Storkenflyger sa...

Hur går det? Va sa IVF-kliniken?

Anonym sa...

Hej på dig !

Längtar efter dina kloka ord...Går in varje dag och hoppas att du skrivit något. JAg förstår att du inte kan skriva jämt utan måste få ta uppehåll men du ska veta att du är saknad. Så när du orkar skriva någon rad så blir det ännu roligare. Det var ett ganska nedlående inlägg du gjorde senast så jag hoppas att du kunnat landa iert beslut hur det än blivit.

Vi hörs eller rättare sagt du hörs - snart.....

Kramar från en av dina "trogna"